Nie jest łatwo uporać się z odpadami, które gromadzą się w czasie budowy czy remontu. Nie tylko jest ich sporo i czasem są to śmieci naprawdę dużych gabarytów, ale i samo składowanie czy wywiezienie ich może stanowić niemałe wyzwanie. Niewiele osób jest w stanie poradzić sobie z tym we własnym zakresie. Konieczny jest zatem wybór profesjonalnej firmy, która zajmuje się tego typu usługami i dysponuje odpowiednim sprzętem w tym zakresie.
Odpady trzeba trzymać w jednym miejscu
Gruz, stare kafelki, odpady budowlane – to wszystko elementy, które nie mogą zwyczajnie trafić do pobliskich kontenerów na śmieci. Muszą być wywiezione do punktów selektywnej zbiórki odpadów. Wiadomo jednak, że w czasie trwania całej budowy lub remontu tego typu odpadów będzie sporo i będą się gromadzić praktycznie codziennie. Wywożenie ich każdego dnia może być nie tylko kłopotliwe, ale i kosztowne. Dlatego większość osób decyduje się na gromadzenie odpadów – ale w odpowiednich warunkach. Najczęściej wykorzystywane są do tego różnego rodzaju kontenery. W zależności od naszego zapotrzebowania, możemy wybrać kontenery otwarte lub zamknięte. Pierwsze z nich sprawdzą się w momencie zbierania gruzu lub materiałów o dużych rozmiarach, które nie wymagają szczególnego zabezpieczenia. Inaczej będzie w przypadku materiałów, które mogą zawierać jakieś szkodliwe substancje lub będą narażone na działanie warunków atmosferycznych. Wtedy lepiej zdecydować się na kontenery zamknięte. Popularnym rozwiązaniem są również torby typu „big bag”. Z początku zajmują mało miejsca, ale w rzeczywistości mogą pomieścić nawet około tony odpadów.
Wywóz śmieci tylko w odpowiednie miejsca
Samo właściwe gromadzenie odpadów budowlanych to nie wszystko. Konieczne jest także ich bezpieczne wywiezienie do konkretnych punktów zbiórki. Wywóz śmieci „gdziekolwiek” jest nie tylko działaniem szkodliwym dla środowiska, ale przede wszystkim jest nielegalny. Należy zatem do przewozu odpadów właściwie się przygotować. Łatwo się domyślić, że przetransportowanie dużego kontenera na gruz lub torby „big bag”, która może pomieścić nawet około tony odpadów, nie będzie prostym zadaniem. Mało kto dysponuje pojazdami, które poradzą sobie z załadunkiem i transportem rzeczy o takich gabarytach. Warto rozważyć w takiej sytuacji wynajem samochodów od firmy, która świadczy tego typu usługi. Może zaoferować między innymi wywrotki czy pojazdy wyposażone w HDS, czyli żuraw hydrauliczny. Pozwoli to na sprawny załadunek, przewóz i rozładunek wszystkich kłopotliwych dla nas odpadów.
Zniszczone maszyny
Sporo kłopotów może stanowić także przewóz zepsutych urządzeń. Szczególnie w przypadku maszyn o dużych gabarytach, które nie zmieszczą się do każdego samochodu. Na dodatek wywóz odpadów wielkogabarytowych odbywa się tylko w ściśle określone dni i nie można takiego sprzętu po prostu zostawić przy kontenerze na śmieci. A w przypadku przebudowy czy remontu może się okazać, że przewóz takich zniszczonych sprzętów będzie nam potrzebny. Do tego może się sprawdzić transport samochodami wyposażonymi w HDS. Z jednej strony – mogą załadować sprzęt z różnych odległości, nawet jeśli są dość trudno dostępne. A z drugiej – gwarantują załadunek, przewóz i rozładunek bez konieczności użycia dodatkowego sprzętu.
Fachowy sprzęt do każdego zadania
Odpadów w czasie budowy remontu, a nawet w przypadku zupełnie nowej inwestycji, nie da się uniknąć. Ich odpowiednie gromadzenie i wywóz to zatem jeden z niezbędnych elementów, które należy zaplanować w trakcie szykowania projektu wszystkich działań. Wiadomo zatem, że trzeba podjąć decyzję, jak takie śmieci czy gruz chcemy składować – czy w kontenerach (a jeśli tak, to jakich), czy w torbach „big bag”, czy jeszcze w jakiś inny sposób. Od tego będzie zależeć również rodzaj transportu, który będzie nam potrzebny przy wywożeniu wszystkich odpadów. Profesjonalna firma, która świadczy takie usługi, pomoże nam wybrać, które z maszyn, urządzeń i pojazdów sprawdzą się u nas najlepiej. Pomoże także zaplanować cały proces logistyczny z tym związany.